ضحی

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

پرسش

14 اردیبهشت 1395 توسط پريسا منصوري خسروي

زمستان 1380 - شماره 10 (از صفحه 77 تا 98)
URL : http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/58174
عنوان مقاله: بررسی مشکلات ارتباطی- عاطفی دانش آموزان و معلمان دوره متوسطه از دیدگاه دانش آموزان، معلمان و مدیران شهر اهواز سال 80-1379 (22 صفحه)
نویسنده : قلی زاده،آذر
نویسنده : یار احمدی،خدیجه
چکیده :
از عمده عوامل یادگیری، ارتباط معلم و دانش‌آموز است.پژوهش حاضر به منظور بررسی مشکلات ارتباطی-عاطفی معلمان دانش‌آموزان دختر دبیرستانی شهر اهواز در سال 80-1379 صورت گرفته است.در این پژوهش پرسشهای تحقیق در قالب زیر مطرح گردید.پرسشهای اصلی1-مشکلات ارتباطی-عاطفی دانش‌آموزان و معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان چه اندازه است؟2-مشکلات ارتباطی-عاطفی دانش‌آموزان و معلمان از دیدگاه معلمان و مدیران چه اندازه است؟
کلمات کلیدی :
دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی » شماره 10 (صفحه 77)
________________________________________
چکیده‌3
از ‌‌‌عـمده‌ عوامل یادگیری، ارتباط معلم و دانش‌آموز است.پژوهش حاضر به منظور بررسی مشکلات ارتباطی-عاطفی‌ مـعلمان‌ دانـش‌آموزان‌ دخـتر دبیرستانی شهر اهواز در سال 80-1379 صورت گرفته است.در این پژوهش پرسشهای تحقیق در‌ قالب زیر مطرح گردید.
پرسشهای اصلی
1-مشکلات ارتـباطی-عاطفی دانش‌آموزان و معلمان از دیدگاه دانش‌آموزان چه‌ اندازه است؟2-مشکلات ارتباطی-عاطفی دانش‌آموزان‌ و معلمان از دیدگاه معلمان و مـدیران چه اندازه است؟
پرسشهای فرعی
1-آیا مشکلات ارتـباطی-عاطفی دانـش‌آموزان و معلمان با توجه به ویژگیهای جمعیت‌شناختی(دموگرافیک)متفاوت است؟
(1)استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
(2)کارشناس‌ارشد برنامه‌ریزی آموزشی.
دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی » شماره 10 (صفحه 78)
________________________________________
2-آیا بین نظرات دانش‌آموزان،‌ معلمان و مدیران در رابطه با مشکلات ارتباطی-عاطفی تفاوت معناداری وجود دارد؟
روشی که در تحقیق مورد استفاده قرار گرفته، توصیفی از نوع پیـمایشی است. جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانش‌آموزان-معلمان و مدیران‌ دوره متوسطه شهر اهواز در سال تحصیلی 80-79 است. از نواحی چهارگانه آموزش و پرورش، بین 82 دبیرستان دولتی دخترانه؛8 دبیرستان، 150 دانش‌آموز، 80 معلم و 30 مدیر با روش‌ نمونه‌گیری‌ چند مـرحله‌ای بـه طور تصادفی به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید.
ابزار اندازه‌گیری در این پژوهش دو پرسشنامه محقق‌ساخته است که با استفاده از تحلیل محتوای نامه‌های دانش‌آموزان و همچنین‌ مصاحبه‌های‌ به عمل آمده با معلمان و مدیران تنظیم گـردید.هر پرسـشنامه حاوی 40 سؤال بسته‌پاسخ بود که در دو بعد مثبت ومنفی نسبت به موضوع تحقیق سنجیده شده و براساس‌ طیف‌ 5 درجه‌ای

 نظر دهید »

موضوعات: بدون موضوع لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...

فید نظر برای این مطلب

خرداد 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31            

ضحی

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس